Followers

There was an error in this gadget

:hit Diz Blog:

hit counter
Get a hit counter here.

May 20, 2013

I may not the one


  

Alhamdulillah maha suci Allah y telah memberi sy pelbagai nikmat..nikmat y sgt tak terkira,segalanya me pulangkan pd Allah y mentadbir sekalian alam..Maha Suci Allah

berkongsi perasan duka..gembira..was-was n etc  tak kira pd siapa..siblings / husband / wife / bff waima binatang peliharaan..tu y ada ckp ngn kucing ke hamster ke..ayam ke..kambing ke..ada kan...
adalah salah satu cara kita meluahkan perasaan / masalah y bersarang dlm hati..ku ?? memilih untuk menulis..bukan untuk meraih simpati atau bahasa kesatnya POYO or y seangkatann dgnnya..me just sharing segala pengalaman hidup y dah separuh jalan ni..mana tujuan kita...? fikirkanlah... Alhamdulillah..dlm menyusuri perjalanan byk y me temui..keyakinan,kesungguhan,kepercayaan,perkongsian sgl rs ... tetapi apakah ending untuk episod persahabatan nih..biasanya byk y kecundang ..ya kecundang dek krn kehilafan dr sdr y tidak berpijak di bumi y nyata..Maha Suci Allah... itu lah nikmat duka y mula menyusuri hati dan perasaan..berhari2 di buang perasan y ntah apa2..sambil fikiran menimbang tara..adakah..itukah..sesuai kah...realitinya kita lupa nak balikkan pd Allah Taala..sebab DIA Y MENDATANGKAN RASA & PERKARA itu..hebatkan Kuasa Allah....

Mengharapkan sesuatu y tak pasti kdgkala ia cuba di sangkal dan disangkal sekelian kalinya tetapi Allah Maha Mengetahui..kdgkala apa y kita sangka tu ada benarnya dan bila ALLAH IZINKAN ianya Pasti trjadi..Jadi jgn sesekali menolak KUASA ALLAH..kita ambil positif dr setiap y berlaku,dtr setiap bait perkataan..kita positifkn dan hasilnya kita akn dpt jawapan positif..ya..hati berkecamuk n mula mendidih jiwa raga..tp kita perasan tak rs itu kdg kala dtg dgn bisikan halus dlm hati...apakah itu ..ha korang pk la ek...syaitan tu akn bisik apa shj tuk pastikan semuanya berantakan...jd..tarik nafas dlm2 n istigfar bebanyak..itu y kdg kita waima me sdr hilang pertimbangn..nak lpskn kemrahan..me menulis dan pdm..tulis n erase ..sehingga hati dan akal boley menimbang tara pelbagai benda dr pelbagai sudut..jgn bertindak terburu2...dan sabarlah sehingga daya..me sdr kdg2 akn bertindak melampaui batas bila hati sgt mendidih dek krn memndam benda2 bagi mnjg hati pelbagai pihak..tp hati sdr...Allahuakbar..berperang sdr...tak mau sangka itu ini...tp ALLAh y tahu dr kita mcm mana...cuba bertahan n bertahan akhirnya melatoopppp n sudahnya memakan dr..tetapi cuba kita kenang sejenak hikmah kejadian n pk dr sudut pndangn y positif..Alhamdulillah semuanay akn reda n redho..sbb kita jgn lupa Allah la segalanya kerana kita HAK MILIK ALLAH..HAK ALLAH..jd jika kita mnjaga persahabatan itu sebaiknya bila Allah dtg kan badai..jika kita kuat..kita akn kekal dgn istilah persahabatn abadi jika kita tak kuat..kita TERPAKSA RELA kn ia pergi begitu shj dgn hati y berat n berat..sudahnya kita relakan ia jua...dan istigfar n zikirlah sebanyak mungkin untuk menenangkn jiwa n hasilnya alhamdulilah..waima lalu sebelah pun kita tak kn rs apa cuma teringt ya dia pernah menjd sebahagian dlm diari hidup kita..dan masa depan serahkn kpd Allah..

betulll..kita jaga lah apa y kita ada n kau jagalah apa y kau ada..tp kita jgn lupa apa y kita,kau,dia ada tu semuanya hak milik allah y kekal..dan bebila shj allah boleh ambil n berikan pd sesiapa shj ...so bersedialah kita melapangkan dada kita...me adalah jenis insan y sgt menatang sebuah persahabtan..tetapi apakan daya bila tersandung batu..kita tersungkur..itu allah uji kita..jika kita tersandung tp mampu ambik step..maka ia akn utuh di tatang..tetapi kebanyaknnya x sempat amik step right..so akn berteraburlah / tumpah atau melimpah2 tumpah hingga kosong....so hilanglah sahabat itu pergi meninggalkan kita..hanya perkataan SAHABAT shj akn tinggal..dan sahabat baru akn dtg mengganti dan akn pergi..begitulah hukum karmanya....so kita harus menghadapainya..kerana semua org berubah..ye berubah....jd kita...melangkahla bersama..kerana puas menunggu ..krn sahabat itu mungkin kebarangkaliannya untuk berpatah balik belum tentu..dan ia mampu di kenang hanya sebagai rakan tawa......dan langkahla wahai jiwa y berat ..longlai..tp ttp digagahi jua dgn zikrullah...

putus sahabat seperti putus kasih..waima bff kita itu lelaki..lgkn perempuan...ku pernah merasainya semua itu.....Allahuakbar..terima kasih allah kerana mendtgkn pelbagai rs dlm kehadiran seorg sahabat..sahabat ku doakan kalian semua succes...hanya pesanan ku..jdkan segala kejayaan y akn dikecapi itu untuk dikongsi sebahagianya untuk  kebahagiaan jiwa org lain..konsep sharing is caring...dan segala musibah y rasa tidak mendtgkan aib juga boleh dikongsi dgn sahabat y mampu mebantu mmberi nasihat..bukan sahabat y mentertawakan atau mendiamkn dr atau segalanya..sahabat y baik adalah sahabat y boleh berkongsi duka dan lara dan hapinest...dan y mnjd pasangn hakiki y rsnya hakiki ttp lupa hakiki hanya sesuai tuk Allah jdlah org y matang n tidak terlalu jumud..benar berpegang pd hukum allah..tetapi riset minda agar menjd lebih positif..fikirlah n pandanglah semuanya dr sudut positif...itulah resipi tuk succes...

me try to not blame or judge other people with their past n we must try to accept all our mistake n try to improve it sikit -sikit..inshaAllaha anda kn menemui jawapannya...luahan jiwa ku ini  y ku pendam sekian lama..terima kasih Allah..terima kasih Allah..ALhamdulillah...ku telan segala pahit ini dgn kekuatan y mu beri Ya Allah..........................

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

~ Thanks A Lot with Love ~

Related Posts with Thumbnails