Followers

There was an error in this gadget

:hit Diz Blog:

hit counter
Get a hit counter here.

Nov 21, 2013

CINTA BERSEMI SUDAH



CINTA membawa pelbagai  maksud .terpulang kpd kita y mentafsirkan.
ku kini hanya mencari cinta  DIA dr segenap pelusuk..ada apa dgn dunia dan isi2nya.
kini ku lebih bahagia dan lega kerana ku mampu mendelete dan menreformat semua input2 y mempunyai cas2 -ve dlm RAM memori ku..
setelah ku buang semuanya..ALHAMDULILLAH KU LEBIH YAKIN MELANGKAH..
TERIMA KASIH ALLAH y byk memberi ku peluang mengenal erti hidup!
syukur2 sgt2 kerana ku lebih bahagia dr sebelumnya...
rahsia??? BE POSITIF ! PRAY ! TAWAKKAL !
& ALLAH Always with me everytime & every day!
LOVE  memyself LOVE  family LOVE frenss LOVE  mywork&biz

Thank You Allah..
KAU sentiasa menemani ku saat aq jatuh berkali2 hingga kini ku semakin kuat tuk melangkah dgn lebih laju!




Aug 7, 2013

Raya Sudah

assalam semua..alhamdulillah hampir habis puasa dah kita yerk..kejap je rs..me rs sedey sgt2...
mcm2 di benak fikiran...apa2 pun me nak ucapkn selamat hari raya maaf zahir btn kpd rakan taulan..sedara mara n pembaca2 blog sy yerk..semoga kita jumpa diwaktu2 akn mendatang..
kpd shbt2 y pernah sy sakiti tanpa sengaja..sy mohon maaf dr hujung rambut smpi hujung kaki..sy tau sy buruk n etc..tiada y sempurna selain Allah..

di doakn semoga selamat perjalann pergi dan balik semasa cuti perayaan ini ye..
me n family balik petang ini..tahun ni turn mak mertua! xpe mana2 pun sama....
peace u alll

selamat hari raya maaf zahir batin.....!

Jul 9, 2013

Langkah Baru Disusuri

Alhamdulillah...walau hati kecik ini sentiasa terasa..dan terasa..smpi saat ini..aq tetap redhakan ia krn Allah..krn itu y terbaik buat masa ini..aq bina kekuatan ini atas apa y berlaku..kerana apa y berlaku atas kehendak Allah...Terima Kaih kpd dia y menyepikan dr tanpa memberi kata2 terakhir..hanya alasan y sama sejak sekian lamanya...tp waima ku tidak tahu ku akn tahu juga..kerana anasir penyampai itu trlalu ramai..dimana kesahihan tu mmg benar..benar2 dan benar...
mungkin aq seorg shj y berkeadan sedey mrs kehilangan..ttp luaran di zon seberang seperti tiada ombak y pernah memukul pantai..tenang shj malah ada kicauan burung2 dan siulan burung! hmm adil kah buat ku y menyoroti duka dibawah senja sendirian?Allah shj y tau remuknya jiwa ku...Ampunkan aq Ya Allah..
aq hanya menangis didalam hati walaupun riak wajhku memaparkan senyuman semanis mungkin n gelak ketawa y berdekah2..sprt tiada apa berlaku walaupun dia dihadapn ku..aq hanya meluahkan di diari maya ini selain mengadu pd Allah...Allah..Allah..Dia y sntiasa ada disisi Hamba nya y hina..Terima Kaih pd Dia seorg lg...aq tak tahu skrg ni siapa tuduh siapa..tp aq mls nk pk negatif aq anggap aq kot y slh phm n kini aq dilabelkan menuduh n aq lah punca badai?..tak pe lah..maybe tu silap aq kan..xpe..aq redha ..sbb ini Allah y aturkan...aq hanya Mampu kata TERIMA KASIH PD DIA ..kerana dia aq melangkah membawa hati dan kenangan silam itu y aq hanya kecapi bahagia itu hanya seketika..bahagia itu milik Allah...walaupun hakikatnya kita mencanang kita bahgia ..kesan ake mari..komen sana sini..tp kita tidak tahu rahsia disebaliknya...aq bahagia dgn keadaan aq y sederhana ini..aq rs aq seperti kekeurang satu tapi aq lupa byk kelebihan y mungkin aq tak nampak..maka aq cr sesuatu y ada pd dr aq y boleh menciptakan kegembiraan dan kebahagiaan..krn ia ada di dalam kita..

aq anggap aq sprti dianiya oleh dia ..aq tak akan mendoakan y bukan2 semoga Allah membuka hatinya bertaubat dan aq berharap Dia BERTANGGUNGJAWAB keatas apa y telah dilakukan..dan AQ BERPESAN JUGA pd DIA y PERNAH MENGOFFER jgn lps ini dia MENYESALI SEGALA APA Y PERNAH DITULIS KPD AQ...aq hanya boleh cakap..apa y pernah kita buat keatas org lain pasti akan kembali kpd kita semula...dan pd waktu itu jgn sesekali kau meroyan.meratapi,menyesali krn itu y pernah kau pinta..semuanya ataz Izin Allah..tak mengapalah jika aq dipandang tidak ikhlas..dipandang aq la puncanya..tp aq yakin satu detik masa..KEBENARAN & KEMENANGAN akn berpihak kpd aq...cuma jgnkau tak mampu menelah kepahitan itu...

wallahualam.................maafkan aq sesiapa y terasa hati...................




Jun 17, 2013

Mutiara yang terlerai dr ikatan

Alhamdulillah almost a month lebey sikit!
Alhamdulillah beransur baik hati ini..
Alhamdulillah Redhooooo walau hati sgttttt sedey n luka!
Alhamdulillah sy TAU diri n kedudukan sy...
Alhamdulillah Allah bg sy rasa bahagia dekat 3 years!
Alhamdulillah detik 3 tahun itu sgt besar n bersejarah buat sy!
Alhamdulillah ..sy amat menghargainya n merindui setiap waktu saat itu...
Alhamdulillah sedalam mana berusaha DIA y tetapkan!
Alhamdulillah selama mana kita mengelak DIA juga y tetapkan!
Alhamdulilah me believe in JODOH!
Alhamdulillah me mula bahagia bila semuanya me pandang dr sudut positif!
Alhamdulillah me biarkan mengkiut arus ini kemana shj..yakin bertemu di penghujungnya
Alhamdulillah Allah shj y MAHA MENGETAHUI ..

Ya Allah Elakkn dr sy drpd sikap gud-gud ,sikap menunjuk2 ,sikap riak & takbur,sikap TERcerita ,sikap buruk sangka,sikap tuduh menuduh ..Jauhilah ianya dr ku...
Ya Allah berikan sy cahaya ..bentangkan lah hamparan putih sesucinya untuk ku melangkah menuju bahagia ,semoga ada tangan y membantu ku dan mmbimbingku kerana Mu Ya Allah
Ya Allah tutupla segala aib2 ku,segala kelemahan ku agr aq tidak membuka peluang untuk org mendekati ku kerana ....... bukan kerana Mu Ya Allah...Ya Allah..Ya Allah..Ya Allah ...

kini teman bicara ku hanya mu..hanya mu..hanya mu.. biarlah segala rindu itu y mnrpa dlm jiwa ku bukanlah dr bisikan syaitan ... jdkan rindu dan syg y sgt dlm ini sebagai pahala kpd dr ku dan pulangkanlah bahagia ku itu di akhirat nanti...semoga apa y ku rasa n ku buat ku mampu alirkan HANAY KRN MU YA ALLAHHHHH..........
dan kini ku selesa brsama teman rapat ku y mnjd luahan adalah diari maya ini...

Ya Allah..Ya Allah..Ya Allah ....................



May 20, 2013

I may not the one


  

Alhamdulillah maha suci Allah y telah memberi sy pelbagai nikmat..nikmat y sgt tak terkira,segalanya me pulangkan pd Allah y mentadbir sekalian alam..Maha Suci Allah

berkongsi perasan duka..gembira..was-was n etc  tak kira pd siapa..siblings / husband / wife / bff waima binatang peliharaan..tu y ada ckp ngn kucing ke hamster ke..ayam ke..kambing ke..ada kan...
adalah salah satu cara kita meluahkan perasaan / masalah y bersarang dlm hati..ku ?? memilih untuk menulis..bukan untuk meraih simpati atau bahasa kesatnya POYO or y seangkatann dgnnya..me just sharing segala pengalaman hidup y dah separuh jalan ni..mana tujuan kita...? fikirkanlah... Alhamdulillah..dlm menyusuri perjalanan byk y me temui..keyakinan,kesungguhan,kepercayaan,perkongsian sgl rs ... tetapi apakah ending untuk episod persahabatan nih..biasanya byk y kecundang ..ya kecundang dek krn kehilafan dr sdr y tidak berpijak di bumi y nyata..Maha Suci Allah... itu lah nikmat duka y mula menyusuri hati dan perasaan..berhari2 di buang perasan y ntah apa2..sambil fikiran menimbang tara..adakah..itukah..sesuai kah...realitinya kita lupa nak balikkan pd Allah Taala..sebab DIA Y MENDATANGKAN RASA & PERKARA itu..hebatkan Kuasa Allah....

Mengharapkan sesuatu y tak pasti kdgkala ia cuba di sangkal dan disangkal sekelian kalinya tetapi Allah Maha Mengetahui..kdgkala apa y kita sangka tu ada benarnya dan bila ALLAH IZINKAN ianya Pasti trjadi..Jadi jgn sesekali menolak KUASA ALLAH..kita ambil positif dr setiap y berlaku,dtr setiap bait perkataan..kita positifkn dan hasilnya kita akn dpt jawapan positif..ya..hati berkecamuk n mula mendidih jiwa raga..tp kita perasan tak rs itu kdg kala dtg dgn bisikan halus dlm hati...apakah itu ..ha korang pk la ek...syaitan tu akn bisik apa shj tuk pastikan semuanya berantakan...jd..tarik nafas dlm2 n istigfar bebanyak..itu y kdg kita waima me sdr hilang pertimbangn..nak lpskn kemrahan..me menulis dan pdm..tulis n erase ..sehingga hati dan akal boley menimbang tara pelbagai benda dr pelbagai sudut..jgn bertindak terburu2...dan sabarlah sehingga daya..me sdr kdg2 akn bertindak melampaui batas bila hati sgt mendidih dek krn memndam benda2 bagi mnjg hati pelbagai pihak..tp hati sdr...Allahuakbar..berperang sdr...tak mau sangka itu ini...tp ALLAh y tahu dr kita mcm mana...cuba bertahan n bertahan akhirnya melatoopppp n sudahnya memakan dr..tetapi cuba kita kenang sejenak hikmah kejadian n pk dr sudut pndangn y positif..Alhamdulillah semuanay akn reda n redho..sbb kita jgn lupa Allah la segalanya kerana kita HAK MILIK ALLAH..HAK ALLAH..jd jika kita mnjaga persahabatan itu sebaiknya bila Allah dtg kan badai..jika kita kuat..kita akn kekal dgn istilah persahabatn abadi jika kita tak kuat..kita TERPAKSA RELA kn ia pergi begitu shj dgn hati y berat n berat..sudahnya kita relakan ia jua...dan istigfar n zikirlah sebanyak mungkin untuk menenangkn jiwa n hasilnya alhamdulilah..waima lalu sebelah pun kita tak kn rs apa cuma teringt ya dia pernah menjd sebahagian dlm diari hidup kita..dan masa depan serahkn kpd Allah..

betulll..kita jaga lah apa y kita ada n kau jagalah apa y kau ada..tp kita jgn lupa apa y kita,kau,dia ada tu semuanya hak milik allah y kekal..dan bebila shj allah boleh ambil n berikan pd sesiapa shj ...so bersedialah kita melapangkan dada kita...me adalah jenis insan y sgt menatang sebuah persahabtan..tetapi apakan daya bila tersandung batu..kita tersungkur..itu allah uji kita..jika kita tersandung tp mampu ambik step..maka ia akn utuh di tatang..tetapi kebanyaknnya x sempat amik step right..so akn berteraburlah / tumpah atau melimpah2 tumpah hingga kosong....so hilanglah sahabat itu pergi meninggalkan kita..hanya perkataan SAHABAT shj akn tinggal..dan sahabat baru akn dtg mengganti dan akn pergi..begitulah hukum karmanya....so kita harus menghadapainya..kerana semua org berubah..ye berubah....jd kita...melangkahla bersama..kerana puas menunggu ..krn sahabat itu mungkin kebarangkaliannya untuk berpatah balik belum tentu..dan ia mampu di kenang hanya sebagai rakan tawa......dan langkahla wahai jiwa y berat ..longlai..tp ttp digagahi jua dgn zikrullah...

putus sahabat seperti putus kasih..waima bff kita itu lelaki..lgkn perempuan...ku pernah merasainya semua itu.....Allahuakbar..terima kasih allah kerana mendtgkn pelbagai rs dlm kehadiran seorg sahabat..sahabat ku doakan kalian semua succes...hanya pesanan ku..jdkan segala kejayaan y akn dikecapi itu untuk dikongsi sebahagianya untuk  kebahagiaan jiwa org lain..konsep sharing is caring...dan segala musibah y rasa tidak mendtgkan aib juga boleh dikongsi dgn sahabat y mampu mebantu mmberi nasihat..bukan sahabat y mentertawakan atau mendiamkn dr atau segalanya..sahabat y baik adalah sahabat y boleh berkongsi duka dan lara dan hapinest...dan y mnjd pasangn hakiki y rsnya hakiki ttp lupa hakiki hanya sesuai tuk Allah jdlah org y matang n tidak terlalu jumud..benar berpegang pd hukum allah..tetapi riset minda agar menjd lebih positif..fikirlah n pandanglah semuanya dr sudut positif...itulah resipi tuk succes...

me try to not blame or judge other people with their past n we must try to accept all our mistake n try to improve it sikit -sikit..inshaAllaha anda kn menemui jawapannya...luahan jiwa ku ini  y ku pendam sekian lama..terima kasih Allah..terima kasih Allah..ALhamdulillah...ku telan segala pahit ini dgn kekuatan y mu beri Ya Allah..........................

Mar 29, 2013

EDISI MELARAM ..HOHOHOHOH

Alhamdulillah , syukur pd Allah sebab diberi kurnia hebat dan terus hebat gitew..semuanya atas izin allah!kita kene ingat segala apa y kita perolehi semua ini adalah pinjaman semata..waima segala apa y kita ada dan sayangi..termasuklah anak2/suami/ayah ibu dan sahabat2 ....maafkn sy jika salah...

just kongsi sedikit masa lapang y me done last week on saturday! hohohohoohoh ...p BASIC MAKEUP CLASS hokey!huhuhuhu saja isi masa lapang..memperkasakan lg mood nak mekap...aq mmg x reti pun nak mekap..serba serbi den tenyeh ajo...teknik belajo pun ngadap youtube yerk..dis one in real ku hadap n apply wat we saw gitew....seronok sgt2..siap hujan lagik kat luo tu nokkk..huhuhuhu
tp aq tak puas..sbb kene tgu turn..hikss nama pun sharing dew....so be patient always..so wat to do..next steplah..sebab x der law dlm mekap...tu la me took a long time on eye..so rs tim etu run out very fast!hohohohohoho..hamik ko..so x baper kemas pd jiwa naluri ku..kalu kat umah nak hang out p kenduri ka ,function ka..mmg den berojam la dlm bilik..mr hubby sedia maklum since dia kwn ngn mak peah ni..owhhh leha y kat taman sri rampai tu k..sila joint nt ( bff maya ku )!
 kat class ni Pencerita / Pemekap / Instructor ni ajo le teknik bagai ..so dat time teknik smokey eyes..pergh  lg masyuk la mata ku..tp kurang golap..sbb den guna warna gold..tataula pebeeeret me kot..hiksss! on makeup we just need 5 basic item ..tp aq ingt fondesyen / bedak tabur / lg 3 den x hingt..sila komen gapo dio lg tigo tu kei..kuikuikui sapa y hingat sila komen ek..( poyo buat tatau aq ni khen ) 

k niway me share a few photos here....~~~!!!!

..............................................................
..................................... ......................
.......................


***** me mmg suko fokus tang sini sbb kekuatan adolah pd mato...huhhuhuhhhuhhhuhuh

................  

dis on memerah kan chic technic..dr anak rambut bawak ke pipi ye anok2...sbb paling merah kek tepi anok rambut ...pakai berus ek..x yah nak bolat2 tu..tacap ok lah...ketuk2 brush tu ek.biar tak bercapuk ek....dr anak rambut bawak ke pipi ..pemilik ni zila yer..Allah kurniakan keindahan pd wajahnya..sygnya me lupooooo nak ambik gambo y siap sepenuhnya..haisshh!
.
ILMU CANTIK INI MILIK ALLAH Y DITURUNKAN KEPADA PEMILIK EMARYZAL STUDIO! thx sarimah..hiksss!


ni version then..nak kata berubah tu idokle..tp maybe sbb ku dah biasa lihat dr sndr tacap..kot..maybe kene tajamkn skil lagik..practis make perfecto!! aq mmg suko ni melaram..hiks..tp jgn keterlampauan...hat ni x sompek nak kai bulu mato...sbb teringt kata2 ustazah...x elok...heheheh tp tula NAK CANTIK MENGATASI segalanya....aq pun lomeh IMAn..ALLAH...ampunkan ku..just tuk dr kepuasan dr sdr n niat jgn sampi org berpaling melihat berkali2 akan keindahan y dimiliki kerana ALLAH mmberikan segalanya pd kita sebagai pinjaman.....................! JIKA DAH GEBU tutuplah ia agar jgn sampi menimbulkan fitnah n jadi bayangn jiwa ajnabi ( pandai aq tulis ek..tinggal nak praktikkan jer. selalu tergelincir ) ......maafkan sy jika saya salah...sekian....

  .............................................................





turning on being like a quenn  la konon.but i'm hoping 1 day i can be a muslimah sejati mengikut segala kehendak syariat..dont get me wrong coz me mencari n terus mencari n minta dibimbing..harap dpt temui y mampu membimbing ku sehingga jannah .NERAKA itu Nyata .. Indah Dimata Kurniaan Allah .. saya hanya manusia y sgt lemah..




**** barisan pelakon atas pentas dunia..hikssss..best mekap pd si tudung hijau biru tu hokey *** hikss!

Feb 18, 2013

phewww lg naik tingkat dah dia

Alhamdulillah...suppriseee..x buat apa pun cuma sedikit ke suprisen tuk mr hubby time dia balik kije di hari kelahiran 15/2/2013 ..lg baper jam dah nak abes waktu..hohoho ok la tuh dr tak hingat langsung kn..saje keraskan ati cam batu x nk wish! toinnggg!
alhamdulillah Allah bg dia merasa umur y baru..syukur..ku hanya berharap dia mampu memimpin ku ke jannah bersama- sama anak2... amin..

Jika ia sememangnya kekal takdir ku..ku cuba gagahkn hati untuk terus mencari jannah bersama..Jika ALLAH  menngerakknnya bukan untuk ku ,ku tetap mencari hidayah n jannah bersendirian..kerana semuanya MILIK Allah..
Jika Allah mentakdirkan ianya terhenti pd saat ketika kita tidak tahu..pastinya ia tetap bukan milik kita...hendaklah kita menyiapkn hati selapang padang untuk meredhakan ia...mmg susah untuk melakukan tetapi,,kita harus bersedia....kerana dari ALLAH dan kita menuju ke ALLAH .......


Feb 15, 2013

Hari ini hari jumaat sy suka BIRU !

Alhamdulillah segala puji bg Allah...
hari ini sy diberi nikmat terasa hati n rs nak meleleh air mata
rasa hati dipaksa  keras agar tidak menitik di muka..hanya
dialirkan darah ke muka menahan hati sebak...
tak mengapa mmg Allah dah tetapkan ianya  begitu..
tak pe lah biar ku pendam n biarkan ia menjadi tanda tanya
pembaca ..mengapa kah?

Warna biru ...warna merah..warna oren dan di akhiri warna kuning!
sy suka itu semua...tapi sy nak tukar warna utama kepd warna merah
biar warna biru pd y kedua...sy cuba untuk tidak membiarkan pasangn sy,sy cuba untuk tidak selalu berkata ya ,saya cuba untuk tidak meninggalkan ,sy cuba untuk tidak terlalu romantik lagi..
boleh kah? Jika Biru bertemu biru..pasti salah seorang akn selalu ditinggal2kan ,dibiarkan..kdg kala kita ada waktu memerlukan...tapi yelah kita di tahap tak tau ke berapa  pentingnya kita ni pd sang biru lg sebelah..agaknya tunggu kita dah tak ada depan mata baru perasan semua itu..tp waktu 
tu tak berguna..di akhirat pun belum tentu boley bersama....

Sepanjang jalan waktu sy memikirkan sejak setahun lalu..apakah jalan ini y ditetapkan adalah y terbaik? adakah salah jika sy terus mencari sesuatu y sememangnya sejak sekian lama sy belum menemuinya?Pelikkan ? tapi itu lah y sy alami sekain lamanya..dan berakhir dgn benda y tak pasti juga ..Betul skrg ini sy hanya perlu berusaha sendiri memimpin dr sndr dan berharap agar didatangkan kpd jiwa saya perasaan y sgt2 tenang sehinggakan setiap detik saat itu sy hanya leka kerana Allah ..Biarla sy cuba untuk mengubah masa silam saya dgn melakukan segala kebaikan kerana sy tak tau saya mampu hidup berapa lama lagi...anak2 sy serahkan pd kuasa Allah ...
Agar hati2 anak2 ku menjadi wanita besi y mengagungkan Agama Islam y suci dan Taat dan menjadi sri kandi..Walaupun kdg2 aq rs terbeban seorg diri...beginilah dia org biru.
dalam hati ada taman ...Sakiti lah hati ku sesukanya dan aq redha..sesungguhnya KEINDAHAN akn terpampamg kelak............




Jan 22, 2013

My love cinta ku

Ini lah buah hati ku y selalu meruntun jiwa ku tau
sayang..sayang..minggu ni nak memanja bagai ek...


ummi ni selalu bg seratus tau badan..
ahakz! biasanya ngada nya datang time
waktu kritikal , dimana waktu nak kuar p kije .
selalu setting time tuk kuar antara jam 7.15am to 7.30 am..
kalu up sikit tuh waktu xtra time n bwk kete mcm pelesit..
ari ni tak tau apa y dia hanginkn dr mlm td sume serba tak kene
bawak ke pagi hari..asal bgn pagi je drama swasta hokey!
smnjak dia masuk school ni pg baba la kene siapkan 
sbb ummi kene siapkn diri..kdg nak buat bekpes
kemas baju tuk bwk pengasuh ( pasni kene buat belah mlm 
tp belah mlm ni biasanya kene tgu budak tido ikut jam depa 
baru ummi dia leh stt kemas umah y mcm tongkang pecah n susun
segala bagai perhiasan y diaorg dah deco sndr.)


 so pg ni kuar umah kol 7.42am..
wahhhhh!nk  masuk school dia nak pulak li kuih..
layankan sbb x nak dia ngmuk n nagis sakan..
smpi school lak adik dia ngaruk sbb x bg dia kuih
jadi...mak dia ngn diplomatik minta kak dia kuih seketul..
terus kak dia ngamuk n cakap tak boleh lah! ngn nada tinggi..pe lg
mak dia jd hantu la dlm kete..ngn xtra time nih...jam dah 7.50am..
waduhhhh! x marah pun just tarik tgn n bwk dia kuar dr kete
n hasilnya ujan lebat siap guruh k...
smpi pan pintu school ,xmo masuk n ujan semakin lebat..
payung x de lak ni...huhuhuhh udahnya sepastik kuih td dia campak ke lantai
tanda protes..istigfar panjnag aq...satu kuih selamat tekuar dr pastik
y lain2 ok..ku ckp nak ke x nak..xnak bg adik dia..merungut2 n nagis la dia..ku..
mmg mak y ati tegar n keras kan..ku ckp suka ati n nak p work...pandai2lah...
sbb mak dia ni perjalann byk..
nak kene anta adik dia lg y jauh perjalanan tambah lg 20mnt..
nak masuk opis lagi..haish sabar je la...
masa masuk kete dgr lg suara dia nangis..n ckp x nak ngn cikgu n ummi kat ctew ..
sayu gak tp dek krn aq nak kejokan slide kol 8..keras balik jiwa!

ni lah big sis dah 4 tahun n little bauty aq dah 1 tahun 3 bulan..aq??? huhhuh
masih muda lg kan...korang jgn muntah hokey sbb aq jiwa muda..rs cam baru 27..huhuhuhuh


coretan pg ini buat kalian pembaca..andai esok ku sudah tiada
jgn lah lupe sentiasa jengah ku y dlm kenangan
di blog ini :) 

wassalammm..


Jan 17, 2013

extra time untuk umur kita lah

  BIAR KITA BERIRINGAN DENGAN MASA BUKAN KITA KEJAR MASA

 

Alhamdulillah Allah berikan ku peluang tuk bernafas lagi n kita sebagai manusia kene panjatkan doa minta xtra time agar kita masih berpeluang buat amal ibadah ...sedekah n bantu mereka y susah dan cuba perbaiki silaturrahim .... n fokus apa y diimpikan

Alhamdulllah semlm bertemankan dgn bbrp kawan hirup kopi2- kopian n teman bff  di maya y wish2 ..thx to u oll coz being my fren dr kecik sampai la ni dah lepas ke 31 ..pd y x wish x fe sbb ku jarang nak mempublickn ..teringat arwah abah kata..kita ni x perlu sgt nak war2kan..cukup memadai memanjatkan kesyukuran pd Allah sbb kita diberi peluang bernafas n rasa pelbagai nikmat kat dunia nih..nikmat sakit,jatuh bangun ,hianat , terkena , putus , kesakitan ,kesenangn n byk lg..kalu ada rezeki buat amal jariah memadai..xyah nak ber kek bagai mcm org putih y bukan muslim...tu pandangan sudut org tua pd waktu aq kecik2 dulu lah...

semalam sgt special coz ku dapat menghimpunkan bbrp pandangan mengenai apa maksud BFF ...best fren forever ...ku cuba jd kwn tmpt mendengar n bahu y mampu menerima kepala y ingin meletakkan kepalanya ..tp siapa sangka allah menduga persahabatan kita dgn pelbagai cara disbb kan tuan tanah ni leka seketika tanpa niat apa2 tercerita pd kwn y byk tanya..ye la..pd aq xsalah sbb mostly aq cerita y betul mabe itu adalah privasi n aq hampir x menjaga privasy..maafkan aq buddy..layak ke aq jd buddy lg cam dah x sesuai ek..ehheheh..jd kawan biasa jerk kot sbb aq masih x mampu mendalamai maksud BFF tu lagi..tp xpe Allah dah takdirkn begitu n kita jalani takdir memasing rite...
so seharian aq tunggu juga org - org y semamng nya rapat wish ..tp dek kerana sebuk gaknye..mmg konfom lupa lah..x kecik ati..tu lumrah manusia..n aq ??? insyaAllah masih mampu menginngati byk tarikh spechel untuk  kenalan rapat aq y aq rs mereka  bebetul rapat n y mampu sehidup semati la katanya serta  ..jatuh tergolek n bangun bersama ..insyaAllah selagi Allah izin kn aq bernyawa n mampu tabur bakti aq ingatinya...heheheh

nothing special prize but spechel  frensdhip digambarkan secara zahir pd wall aq oleh teman y betul2 otai BFF ngn aq..ku respect mun suma...Alhamdulillah mereka tahan  telinga kene kata n dengar org kata n x simpan dalam hati or .tanpa ada rasa kecewa terhadap persahabatan y telah dibina ...luv u oll buddy....

tahun 2013 adalah untuk aq buka  lembaran baru bg terus mencari bahagia hakiki setelah allah datangkan nikmat jiwa lara setahun rasanya dan aq terima ia dgn hati y sgt lapang..kadang kita ni menilai dgn apa y tertulis,ternyata,terukir shj tetapi kita selalu lupa lihat disebalik y tertulis,,sng cita kita ni jarang tengok y TERSIRAT..berhenti menyalahkn org lain adalah sebaiknya...aq ??? sememangnya selalu sedar dr dgn setiap apa y berlaku adalah KIFARAH diatas KELALAIAN aq sendiri tanpa tidak mahu membabitkan mana2 hati sesiapa pun waima suami ,anak2 sahabat handai kerna pd sebahagian mereka ada sedikit dosa2 kita ...

itu sebahagian pengalaman kehidupan aq y baru bbrp ketika kenal erti dunia,manusia,binatang,pepokok n apa2 je la isisnya y boley dijadikan iktibar & renungan n kajian kiranya...ku cuba setiapkali bgn pg ku mahu kejar Akhirat dahulu..bila kita berupaya melakukannya pasti Dunia y akan mencari kita...aq x nak harapkan org sekeliling tp ku cuba berdr atas tapak kaki sndr selagi terdaya..jika ku sudah tidak mampu..ku hanya menadah tgn agar ada y mampu membimbing aq tanpa menyesali apa y telah di hukumkan... 

pada sahabat2 ku..pandanglah disebalik setiap kejadian bukan menghukum terus apa y ada depan mata...betul kita selalu leka dgn apa y ada sekarang..tp kita fikirlah kedepan ...

bbrp tinta dr sahabat ku y sentiasa ada dibelakang ku sempena besday aq semalam!
..my OLD BFF!!!! love u olls

my bff aka look like adik beradik gitu....thx angah...


antara coretan tinta perbahasan BFF ku :

" Ajez Shippuden

whats the meaning of BFF ek Han Iza l Faiza Hannah l Fancayono Chaloi l Halimaton Sad'iah l Aida Mujaini l Niesa Hanny l Norhidayati Paino l Wak Kentoszz ? pd aq ko terima segala kebaikan n keburukan org tu seadonya n sanggup kene tahan tinga kalu bff kutuk n ngata kat depan tau belakang n sentiasa bg moral support x kira kita ni dlm keadaan sussah tau senang..huhuhuhuhuhuh boley x camtu..kata BFF kan..hiksss apa komentar anda sbb korang kwn ngn aq since kecik smpi tua dah nih...huhuhu

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

~ Thanks A Lot with Love ~

Related Posts with Thumbnails