Followers

There was an error in this gadget

:hit Diz Blog:

hit counter
Get a hit counter here.

Sep 27, 2010

.....G.O.T F.E.V.E.R .......




SALAM LEBARAN SEMUA...MESTI SKRG NIH SEBUK NGN OPEN HOUSE + MAKAN BYK2 KAN..KAN..KAN...
GAMBA RAYA X BYK SNAP..NT INSYAALLAH AKAN DI UPLOAD YERK...

AKU RAYA TAHUN NI KURANG MEMBERANGSANGKAN..HUHUHUH BYK FAKTOR GAKNYA..HEHHEHE

1. BBY AKU DEMAM SEMINGGU SEBELUM RAYA N MELARAT2 SAMPAI BBRP HARI RAYA...CIAN JERK MELEPEK...LAST2 P WAT CHECKUP..N ALHAMDULILLAH RESULT OK...AKU SUSPEK DENGGI KAN.... PASTU ESOKNYA P PAKAR KANAK2.. TONSSEL N ADA INFECTION KAT RIGHT LUNG..HUHUHUH ADMITTED LA..CIAN DIA..N AKU COZ TERPAKSA KANSEL POGRAM RAYA UMAH ADIK BERADIK N KAWAN2 KAT SEKITAR JB...HMM MAAFKAN SAYA YERK ABG2 N KAKAK......N KAWAN2......

2. X SYOK SBB AYAH X DER..SO ADIK BERADIK MCM BERTERABUR...KEBETULAN SUME RAYA UMAH MERTUA N SAMPI KAT KG ABAH AKU SUME RAYA KE 2 T/ARI..AKU N FAMILY JERK JD PENUNGGU SETIA SEHARI SEBELUM RAYA .....HUHUHU...

X SYOKNYA....BILA SUME TIBA RAYA KE 2 T/ARI THEN LEWAT PTG RAYA MASING2 DAH BALIK KE JB TUK P UMAH SEDARA MARA....NAK MCM MANA..KEKANGAN CUTI RAYA KAN...TP ATLEAST TIDO LA 1 MALAM EVEN UMAH SEDARA MARA KAT KG X RAMAI..IGT LA KAWAN2 ARWAH KAN..TU YG AKU SEDIKIT TERKILAN..HMMMMM

CEH BYK LAK CITER.... AKU BG 2 JERK REASON..BYK LG SBNORNYA...XPER LA AKU SIMPAN DALAM HATI..DALAM HATI ADA TAMAN..

SKRG NIH BBY AKU DAH SEHAT...ALHAMDULILLAH..TQ ALLAH...
DAN LA NI AKU PULA YG MERASA NIKMAT DEMAM...ADOI.....
BUKAN APA...AKU MEMIKIRKAN SAPER LA NAK URUSKAN BBY AKU...MAK AKU YG DAH TUA...HUSBAND LAK KAT JB...ADOI....NIKMAT HIDUP..ALHAMDULILLAH......


Sep 7, 2010

EID MUBARAK buat sahabat2




Di kesempatan ini Kami sekeluarga ( saputanganmerah + Mr Hubby + MLSHD) memohon ampun maaf lahir batin kepada sahabat2 yg dikenali secara rapat,tidak rapat,dialam siber. diatas segala ucapan,perkataan yg di taip( FB,blogs) ,gurauan,perbuatan,halalkan lah makan minum kami jika termakan,terguna ye...Selamat menjalankan Ibadah puasa yg masih berbaki & Happy Eid Mubarak .... Berhati2 Ketika Memandu ya.....selamat hari raya.............

apa yang aku rasa sekarang?

apa yang aku rasa sekarang? yg pastinya hari ni aku x rasa seronok..x epi..x besh n segalanya...bukan sbbx der mud nak raya..ada..cume dah down..gara2 aku kene li hp baru..uwaaaaaaa...melayang la wet bonus aku yg aku dok pk nak wat li baju sampingan & kasut...uhuk! aku ni bukan la penggemar hp yg canggih2..ye ker? tipu arr...huhuhu...betul per...nak juga yg canggih2 tp x nak la pulak yg terlalu biasa..just midle...medium ..sudahlah..canggih sgt kang..x reti nak pakai lak..hehhehe

knp dgn hp lama aku?knp x epi nak dpt yg baru ( walhal sebelum nih pernah tepk nak angkat fon baru ?)hp lama aka dah kene jd tukul besi / jd pemukul besball.. mlm td kene tuang ngn air...gaknya la..sbb aku tertido..bgn je tau2 dah basah..
so pg nih x ley pakai dah...jd bengong.

jd aku kene la beli hp...cr yg murah2 jerk...uhuk..murah2 pun nak yg besh jugak aplikasinya..ngeh3
aku sayang kat hp lam sbb tu la besdey pesent dr bos walaupun hp dah 5 tahun...5 tahun?????lama tuh..model aku x hingat..aku tau hubby beli..n aku pakai..tp kali nih yg x beshnya..kene la li pakai wet sndr...hmmmmmm..melepas la apa yg aku hajatkan selama nih..adoi..tu yg buat aku rasa x besh..x epi.............

xper la...dah kejadian tuh tertulis & tersirat kan....aku redha...alhamdulillah..semoga apa yg aku keluarkan akan digantikan dgn sesuatu yg sgt2 baik..sesungguhnya Allah Maha Mengetahui...



model hp lama yg aku guna pakai dah bertahun2

model hp yg will be mine...tu jer kot yg aku mampu beli..nak i phone? BB? hmm belum lg.....


TAMAT...Itulah apa yg aku rasa..luahan hati.........

Sep 6, 2010

Khas Untukmu Ibu & Abah..............................

Rassulullah SAW pernah bersabda :

" setiap pagi sedekahkan al-fatihah kepada kedua ibu bapamu (tak kira masih hidup @ telah tiada)"......... nescaya pintu rezekimu akan terbuka buat kamu...


Berdasarkan Hadith Nabi SAW :

" Tidak akan terputus rezeki seseorang ANAK selagi dia tidak meninggalkan doa kepada kedua orang tua nya dalam sehari"


Huraian hadith:

- jangan sesekali meninggalkan doa kepada kedua ibubapa (baik yang hidup mahupun yang sudah tiada )
- Allah akan memurahkan rezeki kepada mereka yang tidak putus2 berdoa kepada kedua ibu bapa (hidup atau mati)

- Ingatlah bahawa keredhaan ibu bapa adalah keredhaan Allah SWT

- Semasa berdoa, berdoalah dengan bersungguh2. ....tadah tangan dan Bayangkan wajah kedua orang tua kita , termasuk guru2 Kita dan mereka2 Yang banyak menolong kita (berdoa perlu benar2 bersungguh2)

- Mereka yang lupa berdoa kepada kedua orang tua, akan disempitkan rezeki Oleh Allah SWT.


Kesimpulannya:

- Bagi yang berniaga, tak perlu ada ilmu pelaris..... .. . Cuma jangan lupa Doakan ibu bapa kita setiap hari
- Rezeki bukan sahaja berupa wang ringgit, tetapi segala nikmat yang kita Dapat dari Allah (e..g. makan, kesihatan, kasih sayang, ilmu dsb nya..)
InsyaAllah
Berusaha dan bertawakal.. ...insyallah ,

- rezeki itu bukan kerana ada sijil SPM,
STPM, IJAZAH dsb nya.....tapi dengan hati yang tulus ikhlas dan doa kita untuk ibu dan bapa kita.....Mari kita Cuba . Allahhuakhbar. .

Bila2 masa kita boleh angkat tangan dan berdoa untuk kedua orang tua kita, waktu bangun pagi, dipejabat, waktu makan siang, pagi, petang, siang atau malam, dimana saja, (tidak termasuk diwaktu solat lima waktu)


Caranya :
'YA ALLAH YA TUHANKU, ampunkan lah dosa2 kedua orang tua ku, berkatilah kedua mereka itu, sihatkan lah mereka, murahkan lah rezeki mereka, panjangkan lah usia mereka, jauhilah sebarang bahaya, Dan lindungi lah mereka, Aminn yarabillialamin. ..." (Doa ini untuk orang tua kamu yang masih hidup)

Untuk yang sudah meninggal
: "YA ALLAH YA TUHANKU, ampuni lah segala dosa2 orang tuaku, tempatkanlah bapaku / Ibuku ditempat orang2 yang beriman.

Sebarkanlah ilmu walaupun sebesar zarah.......


Wassalam,

Sep 3, 2010

petikan itu membuatkan ku rasa serba salah..maafkan aku...

" SAlam Ramadhan?..

''Jangan Berbangga dengan Calvin Klien & Armani Exchange anda kerana?.
Pakaian Terakhir anda adalah Kain Kafan?& perfume anda adalah kapur barus..
'' Jangan Berbangga dengan BMW & Caldina GTfour anda kerana?.
Kenderaan terakhir anda adalah Keranda yang akan diusung?
'' Jangan Berbangga dengan Banglo dan Condo anda kerana?.
Tempat Peristirehat anda yang terakhir adalah Kubur..
'' Jangan Berbangga dengan Kehenseman atau Kecantikan anda kerana?..
Akhirnya Hanya menjadi santapan si Cacing dan Serangga....
'' Saya bersumpah Demi ALLAH S.W.T , Demi ISLAM dan Demi ajaran AGAMA,"

tu adalah satu petikan email yg aku perolehi pg td..satu peringatan tuk kita..tetapi..ia akan nampak pincang bila kita membuat kan ayat tu tampak terlalu berat jika kita tidak melaksanakannya...aku bukan menidakkan ayat2 itu...tetapi adalah kurang enak jika kita menyatakan..." sila forward ayat ini kpd bbrp org nescaya idup akan lebih tenang atau sebagainya,jika tidak anda akan mendapat musibah & etc "..ha kat situ kita salah tafsir...adalah tidak elok...kerana kita tidak mendalami ayat POKOK nya yg mana untuk menginsafi dr kita & menjadi peringatan kita,tetapi kita TERPAKSA RELA memforwardkan emel atau petikan2 tersebut KERANA kita TAKUT akan MUSIBAH yg dtg sekiranya kita tidak memforwardkan kpd org lain..boley terpesong akidah kerana kita lebih mempercayai bait2 yg last...aku hanya melontarkan pandangan aku sahaja..sedangkan jika berlaku sebarang musibah semunaya adalah dengan Izin Allah yg Maha Berkuasa atas setiap kejadian.
justeru pd sahabat2 yg nak menghantar petikan2 seperti di atas kpd aku tau pd org lain..buang dulu perkataan & baris2 last yg boley menggoyahkan ketenteraman jiwa kita...yg mana niat permulaanya adalah untuk kebaikan..tetapi last2 kita yg rasa was2...berhati2 lah ye kawan..

^_^

p/s ; hanya bbrp ketika lagi Ramadhan Mubarak akan meninggalkan kita..marilah kita berlumba2 untuk memperbanyakkan amalan .........

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

~ Thanks A Lot with Love ~

Related Posts with Thumbnails