Followers

There was an error in this gadget

:hit Diz Blog:

hit counter
Get a hit counter here.

Jun 27, 2012

hati oh hati..nape la ko degil ek?

dunia tanpa sempadan!so poblemnya pun tanpa sempadankan...
tu y tergerak nak mengisi ruangan jiwa lara..
xtau nak mulakan mcm mana..
mereka hanya tau aq sprti rama-rama cantik terbang kesana sini menghisap
manisan bunga!manisnya ...jgn kencing manis udah la ye rerama..
lihat rerama itu sgt menawan ,indah..rasa nak kejar & tangkap.
tp tahu tak rama2 itu sgt lemah & lembut kepaknya..
apa y akan berlaku bila kena tangkap..pasti corak2 pd tubuhnya akan melekap di tanagn anda..
ha cepat2 kene cuci tuh..kang beracun..fakta ke auta ek? 
apa kaitannya dgn rama2..
hmm aq hanya ingin meluahkan rs ati ku y sgt2 lara,,aq tau Allah mmg sentiasa menduga umatnya
nak tgk sejauh mana kekuatan manusi itu meghadapi ujianya..aq kuat ke..nampak mcm kuat kan..
aq mampu tersenyum,gelak2 ,buat lawak n mcm x der apa y berlaku..
tp di bahu ku bykkkk sgt benda y x tertanggung!hanya Allah y tahu..
x tau lah jiwa ku ni mengada-ngada..nak nangis tp x mmpu nk titiskannya..
cekal ke aq? hmm ntahlah..bertimpa2..tp aq redha..Allah mengingatkan hambanya dgn cara ini..nah 
bila mcm ni aq dpt lihat mana kawan mana sahabat.ye la x semestinya y rapat itu bakal jd shbt..n mungkin y jauh2 tuh atau jarang sgt2 berhubung dgn kita boley jd teman duka n susah..siapa tahu kan..
walaupun aq serabut tuk bbrp hari ,uruskn byk benda.aq cuba plan satu2..aq tau ada jalanya,
tp aq berharap jalan y aq kecapi tuh bukan jalan y malang..tp satu sinar cahya y indah!
last month drop dsbbkan mcm2 kerenah..tp aq bangkit sbb berkongsi duka dgn mereka y lebey terukk..kini aq drop lg..sampikan semuanya stuck n aq blur..ku cuba kenang2 balik n berinteraksi dgn jiwa ku sndr..mmbr semangat pd jiwa raga ku agar aq x patah semangat n putus harapan..terima kasih sahabat y byk mmberi aq sokongan kata2.sahabat maya y ku syg!walaupun mu jauh dimata tp hati kita rasa ada kat sebelah2 jerk kan..

aq cuba selesaikan masalah y aq hadapi dgn baik..walau pun ianya dr y lain..dan aq tau sejak azali..segala masalah y aq tanggung & hadapi bukan dr dr ku..tp aq redha ..itu y tertulis tuk jiwa ku..jiwa ku di duga lagi..(sentap kes 1)

sahabat ku y sgt2 ku sayang..dimanakah engkau..apa y sdg kau lakukan..engkau sehatkah..engkau lupakah ngn aq..knp kau buat ku begini..aq cuba memahami mu dgn sebaiknya..wahai sahabat..aq tetap disni..walaupun jiwa ku sgt2 lara..tp hati ku masih berharap agar engkau x lupakan aq..( sentap kes 2)

x mengapalah aq ada untuk menemani jiwa ku sndr..perubahan adalah dr titik ati n jiwa kita sndr.kitalah y perlu mmberi semangat pd dr sndr ..agar kita mmp bangun dan gagah menghadapi!
wahai hati jgnlah kau bersedih!dr ini sgt menyayangi jiwa!jgn menangis syg..tempuhi dgn tabah dan ingat 
ada sesuatu y sgt2 bernilai sdg menunggu anda! nexxxttt!

*** alahai sian anak ummi..lama x sakit..sekali  sakit..mengingau mcm2..rindukan little beauty & sambody y sgt rapat ngn dia..kasihan anak ummi sabar ek syg.... :'( *****
**** ni smlm ..dia y call adik dia**** baru stt nk demam**

*** tengok..ni sgt2 x larat..dr luar ,pindah bilik..pastu pindah luar balik..sabar ek big sista..ummi pun serabut
xpe t kita lik kg jumpa adik ek..n t ada masa kita jumpa dia ek..
cukup sayu bila dia hanya mmp nmpk kete n sebut2 nama.rasa dis week byk kali dah dia sebut**
hmm ati ni sayu..faham..tp mu masih kecil syg...


ku mmg sayu..sedih...cuma ku gagahi dgn wajah y tenang n menten x der apa2.itulah diri ku
kuat kan aq??? xpe selagi aq terdaya nak sabar..aq sabar lah coz aq tau Dia sang pencipta sentiasa disisiku...



No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

~ Thanks A Lot with Love ~

Related Posts with Thumbnails