Followers

:hit Diz Blog:

hit counter
Get a hit counter here.

Apr 1, 2010

WaTashiwa SHINJU SAN aka Ajez Shipunden

"Watashiwa aziza san" itu la perkataan pertama bila aku mula2 masuk kerja kat Mitsumi Technology Pontian bila berjumpa dengan HOD, "Shirakawa San " ( nama bos aku) aku memang kurang pandai untuk berbahasa jepun...tapi masa kije kat sana..aku cube dok paham n belajar memahami bahasa jepun..bila bos aku ckp omputeh mesti aku pandang mata bos aku sbb aku x paham...pastu mestila bos jepun aku malu2..pulak tuh bujang..tp dah 40 la...

.paling besh kerani tempat aku dia suka panggil aku
memei aziza san...sbb dia kata aku muka mcm cina ( hohohoh ye ke??? mungkin ye kalu aku p kedai kaen nak li..mesti tokey kedai tgk aku sopluh kali..pastu mulala tanya mcm2..keturunn cina ke,itulah ini lah...) pastu kerani aku kata ada jupun sikit punya style...ngeh3.....tp lani x la..dah golap n husband aku nih kurang gemar aku potong rambut ala2 cina ke korea ke jepun ker..aduyai..... tu semua kenangan aku as junior tech officer...duk kat technical department...ada pening n nak pecah kepala...aku tolong nyebuk jek bila ada pojek dtg dr jepun yg go through p Engineering deprt pastu baru pas kat dept aku...
paling kelakar bila nak wat pojek elektronik..sume buku rujukan bahasa jepun..abes tunggang tebalik buku tuh aku kerjakan,sudahnya aku try n error litar yg der dalam buku tuh...ekekkekeke :D

...Shirakawa San nih suke jeling kat aku..bukan sbb aku cun...tp boleyla...tp sbb dia nak tgk aku tdo ke x..akakakkakakak...maklumla sepanjang ditubuhkan jabatan tuh x pernahnya terima org pompuan...aku pelopor la..pastu aku dah benti tmpt aku masih kosong..ngeh3.....dah 3 tahun berlalu...


ha baru masuk citer yg betul kenapa aku tulis watashiwa SHINJU san tuh...aku saje try change nama FB aku kat japanis name...so terpaparla nama mu dalah bahse jepun is SHINJU = PEARL....wah..suke3.........i like pearl..ada sesape nak belikan pearl n pos tuk aku...
ha boley la mintak IBU postkan..boleykan ibu...sayang ibu...ngeh3....

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

~ Thanks A Lot with Love ~

Related Posts with Thumbnails