Followers

There was an error in this gadget

:hit Diz Blog:

hit counter
Get a hit counter here.

Oct 23, 2010

Coretan jiwa raga...Ya Allah




salam semua...wah dah Bulan Zulhijjah upanya...
diam x diam...minggu depan mak & ayah mertua akan berangkat ke TANAH SUCI MEKAH..mudah2an mereka mendapat haji yang mabrur....amin...

lately aku akak kebzian...huhuhuh bz ker? boleyla..sampaikan blog saputangan ni mcm tersisih seketika...nak masuk N3 pasal tribute my Abah pun x masuk2kan..rindu sgt kat Arwah abah....dah setahun (0 2/10/2010) bulan lalu....huh! semuanya kenangan...Semoga Rohnya sejahtera disana..sesungguhnya anak mu terlalu merinduimu....

semalam pulak dikejutkan dgn berita kematian teman lama( semasa belajar di poli JB..masa tuh x der la kenal rapat sgt...) dan kebetulan kawasan jajahan yg aku mencari nafkah ni adalah tempat dia mencari rezeki juga..justeru selalu lah bertegur saper..hmm Allah maha menyayangi dia..xper la..Mudah2an dia ditempatkan dikalangan org beriman..

aku x mahu mengulas punca kematiannya..ye lah saper2 boleh tuliskan..tp tu lah...yg pastinya SAKIT KERANA ALLAH..adalah sebaiknya..itu lah kalimah yg acapkali arwah bapa ku sebut semasa hayatnya..tidak pernah aku melihat dia mengeluh ..walaupun sakit itu sudah berbelas tahun..tabahnya Abah....
hmm kasihan pd Ibu si mati ( mak jah <-- betulke namanya ,maaf jika tersilap)..tiada tempat bergantung...baru kelmarin aku dan C-kin memberi kata perangsang...tup2 semalam ( 22/10/2010) Allah menjemputnya kembali...nah aku pula yg merasa kasihan..pg2 aku drive sambil menangis..terkenangkan si mati..sampai hati jiwa yg tergamak melakukannya ITU kpd si mati...Ya Allah ampunkanlah dosa2 hambamu...

Makaterputar lah segala kenangan tika bersama yg sekejap waktu...terkenangkan ibunya..terkenangkan sahabatku yg telah kematian suami,terkenangkan ayahku yg sudah selamat menemui Allah a za wajalla...dan begitu jua kurasa yg kematian itu.terbayang hanya sedekat2nya....ya Allah........ampunkanlah aku....ampunkan lah aku.....

" Ash Hadhu Alla Ilaa Haillallah..Wa Ash Hadhu Anna MUhammadar Rasulullah " -- Tiada Tuhan Yang disembah Melainkan Allah & Sesungguhnya Nabi MUhammad itu pesuruh Allah --

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

~ Thanks A Lot with Love ~

Related Posts with Thumbnails