Followers

There was an error in this gadget

:hit Diz Blog:

hit counter
Get a hit counter here.

Mar 4, 2011

kadangkala ....tp itu semua sudah tertulis...aku Redha kernamu Wahai Allah.

pagi ni aku rasa mmg perlu luahkan..bertahun2 aku pendam....tp ari ni aku rasa xberdaya sgt nak menongkah..rasa nak jatuh..tapi aku gunakan secebis lg kekuatan untuk meneruskannya....ntahlah...mungkin aku berbadan dua skrg ni ak rs mcm tu.krn segalanya bersendirian...

aku pikul segala tanggung jawab aku sebagai anak sulung.seorang anak yg menjaga ibu y pd pandangan org aku x layak melakukan ibu ku seperti itu..tapi mereka x faham situasi keluarga aku, seorang ibu kpd  anak perempuan yg baru nak bertutur dan sangat keletah,seorang isteri yang sentiasa merindui suami yang jauh dimata ,menguruskan segalanya bersendirian & sentiasa dikata segala bagai kerana suami berjauhan & penyataan ini sangat terkesan dijiwa ku sehingga kini " JANGAN JADIKAN SUAMI JAUH SEBAGAI ALASAN "..aku mebaca bait2 ayat itu dengan berkaca2,mereka beruntung kerana menguruskan bersama..aku??? sentiasa diuji oleh Maha Kuasa ,ya aku redha..seorang kakak yg trpks menjadi pelindung kpd adik2 y kadangkala  x mengenang budi..kadangkala sebagai manusia y kerdil aku mengeluh & menangis juga..tp aku pasti mempositifkan diri utk membetulkan keadaan..

dalam 4 minggu kebelakangan ini..sejujurnya aku sangat2 stress..walau zahirnya aku tersenyum,tersengih,tergelak guling2...tp jiwa ku? haishh.. Allah Maha Mengetahui....saat menulis coretan ini aku menangis tanpa dapat dibendung..hanya itu yg mampu aku lakukan...

Syukur kpd Allah setelah penghapus dosa diberikan kpd aku ( sakit yg berpanjangan ) akhirnya  aku mendapat rezeki besar dr Allah..mulanya aku x dpt menerima keadaan..tetapi berkat sokongan sahabat2 jiwa ku ,aku & hubby berbunga kembali..semuanya sudah tertulis di Luth Mahfuz.Alhamdulillah..

Episod sakit yg menuntut kesabaran diri,aku perlu berlagak sehat krn aku harus menjaga 2 jiwa raga ku; ibu & permata hatiku y menuntut perhatian y sgt tinggi.Episod sakit ku tinggalkan dgn kedatangan nikmat Allah yg x terhingga..kali  ni akan bermula ptg hingga bawa ke tidur..alahai mcm mana lah aku nak uruskan hal rumah tangga bersendirian..Hubby sgt2 risau dgn keadaan aku..tp dia x mampu berbuat apa...segalanya kekangan waktu & tempat y jauh..xper aku muhasabah diri dgn beranggapan ada org lebih teruk keadaanya dr aku..mungkin kisah aku hanya secebis kejadian kehidupan .

Dah 2 hari My angel demam..demam berulang..aku risau sgt..tidur mlm harus lah x nyenyak..bgn mlm seperti selalu & menjadi rutin ibu2 y mempunyai anak kecil...kepala aku ni pun dah 2 hari wenggggg semacam..ting tong + kestabilan hormon y belum menentu lagi...haish....xtau nak ku ucapkan mcm mana..
aku seperti mau rebah jer..aku sejujurnya hari ni terasa sgt down dengan keadaan diriku ini..


** cian robot kotak ..cedey tau*** dah la basah baru pas kene ujan ****
" Ya Allah Ampun kan lah Dosa2 ku yg terang-terangan & yg sembunyi & saat ini dan dimasa depan..sesungguhnya Engkau Lebih Mengetahui diatas segala kejadian yg akan berlaku , Temukanlah aku dengan kenikmatan & kegembiraan diatas segala kesusahan yg Kau berikan kpd diriku..... Amin....."

2 comments:

Kamalia said...

salam..dah lama xsinggah sini..tahniah,sbb preggy lg..akak yg baca pun rs nak mengalir air mata nih..mmgla org luar yg memandang xrasa ape yg kita rskan..smoga trus tabah dan kuat semangat untuk melawan kata2 mereka tu..

EiJOt The A.S said...

kak hani...rindu lak kat akak..tq kak..kene kuat...

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

~ Thanks A Lot with Love ~

Related Posts with Thumbnails