Followers

:hit Diz Blog:

hit counter
Get a hit counter here.

Jul 13, 2010

cucur tauhu speshel tuk juadah berbuka semalam






salam petang2 hari..hari ni aku nak berkongsi dengan rakan2 bloggers ataupun tukang baca sahaja pasal juadah aku tuk berbuka puasa semalam...( ceh! padahal n3 kat usm x setel lagik tuh..asek save draft jek..kekkekeke )



jangan x tau..HUTANG PUASA tersangattttttttttlah banyaknya...30 hari tuh.......maklumla tahun lepas aku " tuang" semua sebab bersalin....x ley nak kata apa la...rezeki aku tahun lepas rope bentuk itu la.. boley jugak di try untuk sarapan pagi..hehheheheh
hisssssssssshhhhhh pe la aku bebel nihhhh...

k layan resepi nih...

CUCUR TAUHU SPESHEL ...sgt superbbbbbbbbbbbbb kalo korang try.........hehehheheh


Bahan Asas

2 cup tepung gandum
1 biji telur ayam grade B ( basuh dulu tau..lap kering2 )
sedikit air panas + air suam..aku pun bubuh jerk..x tau baper sukatan..agak2 ok n cun likatan tepungnya pastu godak ( kacau semua..paling cun guna whisk..teradun rata sumenyer )


Bahan Tempelan :D

1 1/2 " carrot ( aku sagat halus.gunakan pemarut yg lubang halus.. cepat masak )
1/2 cawan udang kering..rendam ngn air panas..kalu guna udang basah dah jd cucur udang..ye x?.tujuan sbb nak ilangkan RASA MASIN udang kering tuh...
1 cawan tauhu ..hat ni kene cincang yerk..anggaran aku 1 keping
1/2 cawan campuran daun bawang n daun celery
1/2 cawan yellow onion..kasi cincang yerk

pastu masukkan semua bahan tempelan ke bahan asas.. godak kasi sekata...kaler sure oren sbbkan carrot tuh.

Bahan perasa
1/2 Tb stok ikan bilis..... garam secukup rasa

kasi godak lagi.....pastu ley goreng...n hias sesuka hati.....pastu ngap!
:D selamat mencube....


T.A.M.A.T
X DOK LAGI DAH.......

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

~ Thanks A Lot with Love ~

Related Posts with Thumbnails