Followers

:hit Diz Blog:

hit counter
Get a hit counter here.

Dec 21, 2010

::: Ayam Si Chuan + sayur :::: menjilat jari.

hai semua...ari ni nak masukkan resepi trial aku lah pe lagi..hehehhehe ::: AYAM SI CHUAN + SAYUR :: cedok dr resepi CAN CAN COOK SO YOU CAN COOK TOO ; hehehhehe
tp lada si chuan aku cr x jumpe..aku ganti la ngn cili padi merah menyala..hehehhehe

k layan bahan2 nya k...sedap tau... menjilat jari..x caya try la buat... hehehheheh

:: BAHAN UTAMA ::

1 keping Dada Ayam - cuci bersih & potong mcm dlm gambar k

+

gaul dengan serbuk lada putih , tepung jagung & sedikit minyak sayuran - biarkan seketika

=
selang 5 minit..didihkan air & rebus ayam tadi separuh masak..tos kan...

:: SAYUR::

1/2 cawan bunga kobis
1/2 cawan kacang pies
1/2 cawan lada benggala
1/2 cawan tomato

** potong mcm dlm gambar k...kalu der saper2 nak potong lagi halus ..boley saja....

:: BAHAN MENUMIS ::

sedikit minyak sayuran - aku guna naturel lah..nak olive oil lagi bagus...
dadukan halia & bawang putih mcm dlm gambar k...
kemudian tumis sampai naik bau...

kemudian masukkan lada si chuan ( lada ni biasa dah direndam dlm minyak..potong2 dulu ...) aku derhakan sbb puas cr kat market area aku nih..x jumpe..heheh so aku buh cili padi..so gorengkan dia...masukkan sedikit air..gaul..kemudian masukkan sos tiram ..diikuti pula sos cili..jgn lupa garam tau..secukup rasa.....dah balance semua..pe lagi masukkan la ayam yg sudah ditoskan tadi...gaul-gaul...masukkan sayur2....last sekali masukkan tomato....gaul rata...tutup api n boley hidang....pastu ngap..n nagp..
hasilnya seperti ini.....
*
*
*
*
*
CAK!


hehehehhehehehehe ..cara x?.kekkeke

NOTA : ni x berapa pedas tau..nama pun masakan cina kan....kalu nak rasa pedas boley tambah lada merah seberapa banyaklah ..ikut tekak memasingkan...

SELAMAT MENCUBA ^_^

ADIOS..

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

~ Thanks A Lot with Love ~

Related Posts with Thumbnails