Followers

:hit Diz Blog:

hit counter
Get a hit counter here.

Dec 16, 2010

Ilmu Allah Bahagian 1


Malam Tadi tergerak ati nak p mencari Ilmu Allah ..rasanya dah lama aku x membelek2 buku ( membaca lah )..tp hat ni x baca...aku p satu talk yang cukup baik dr segi sumbernya.. aku akan cube slitkan beberapa tips2 yang aku dengar & dikongsikan dgn kawan2.. bermula dgn :::: PENILAIAN DIRI :::: apa yg perlu kita lihat dlm DIRI kita ,Diagnose segala bagai tentang diri kita,apakah OBJEKTIF yg perlu kita gapai...semua org ada IMPIAN...kalu tanya aku..byk sgt impiannya..huhuhuh FOR BETTER LIFE lah in basicnya ..tanyalah kat saper2 kan...so mcm mana caranya tuk kita kecapi BETTER LIFE tuh...kita perlu berusaha dgn pelbagai cara..ye x? bila dah nilai dr kita...fokuskan pula :: APA YANG KITA MAHU :: mestilah nak mcm2 kan...kalu aku lah...semua aku nak..kuikui..tinggal larat ke x larat jerkla nak pikul apa yg kita mahu sekiranya semua yg kita nak tu ada depan mata..huhuhu kemudian Fokuskan pulak CUKUPKAH dengan apa yang kita ada..cukup ke x hasil yg bakal kita tuai bila kita pencen nt..aku berangan lg 10 tahun ada wet dlm asb ke saving account ke ada deeeekat 200K..huhuhuh tp mcm mana nak dptkannya kalu nilai semasa dr kita adalah sama dengan GAJI yg kita earnd tiap2 bulan..SETIMPAL X? andaikan lah tiap2 bulan gaji yg kita dapat tu dlm RM 3K...segitulah NILAI DIRI kita... Kalu makan gaji adakah kenaikan TANGGA GAJI tu cukup ke x tuk support segala kemahuan kita yg membuak2 nih..manusia x pernah puas kan. ahakz! dah tengok pulak pada MASA/WAKTU kita...senang citer kita ada x Quality Time bersama Family ...hmm nak income besar kene lah kije kuat ye x? so masa yg di spent kan tuk familytos adalah sedikit.hmm ye kot... hehhehe setakat ini bahagian ILmu Allah...sambung di bahagian seterusnya nt ek... stay tuned.

2 comments:

Misz Nuriz said...

lama x dtg blog nie
alih2 da tukar layout lak..
hehehe...

Mrs Reddy said...

hehehhe..tq jengah2 ekk..nt kita blogwalkng juga tempat kamu.. ^_^

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

~ Thanks A Lot with Love ~

Related Posts with Thumbnails