Followers

:hit Diz Blog:

hit counter
Get a hit counter here.

Dec 19, 2010

Ilmu Allah Last Episodessss Financial Freedom




hmmm ni aku nak sambung rentetan perjalanan episode bg Ilmu Allah edisi mahu kaya...:p niat dihati nak buat byk2 episode mcm cite kat tv tuh..harus memerah otak untuk menulis..ye x?

ni aku nak citer pasala :::Financial Freedom:::,pg td lepas cr bekpes ( kes mls nak uli tepung kat umah,so aku p la beli) so singgah la cr newspaper..pilihan UTAMA aku sejak dr zaman bujang NST lah..( hmmm tp bahse inggeris aku ke laut gak ..sbb malas nak buat catatan bg ayat2 baru yg kurang mahir_ni kalu arwah abah ada..harus kene bebel.)..belek punya belek..baca lah info pasal kat page LIFE & TIME - bahagian Family ..hmm topic yg di utarakan adalah mengenai ::INSURING YOR RETIREMENT:: <- ni cite pasala mana nak manage kewangan kita tuk bakal masa depan..info bagus nih .. back to the track pasal FINANCIAL FREEDOOM..agak2 lah baper banyaklah target Duit saving kita bila kita pencen nt? aku berangnlah nak pencel awal..dlm umur 40..ceh ceh..pdhal sain aggriment pencen umur 58..kakakkaka tp waktu zaman skrg nih..belum pencen ada yg dah " jalan awal" ..hmm ada ke saving kita tuk mereka yg kita tinggalkan....haish....xkan nak suh merempat lak anak2 n bini kita tuh ye x...so pk2 kanlah..mcm mana kita nak TARIK duit berkepuk2 masuk dalam poket kita..




Di anggarkan kos sara idup kat town kawasan jajahan aku nih adalah RM 10K sebulan tau...gaji aku pun nak cecah sampai segitu ntah bila gaknya..huhuhuhuh..tp mungkin juga boley kecapi tp mau mkn tahun kalu dgn pergerakan gaji yg sedia ada tanpa membuat side income ..ye x? zaman skrg nih..sana sini buat side income termasuklah aku..tu pun aku just suka2..x caya klik sini


ramai juga yg buat bisnes mcm2..MLM lah...bukak warung lah..paling nyata bisnes on9 mcm cendawan tumbuh ( aku la tu salah sorangnya) ahakz..kalu kat FB tu rata2 FB bisnes jerk..dr koleksi tudung nye,handbagnya..haishh..tggl ada duit ribu2 dlm akaun bank jerk.. so klik saja tuk wat payment huhuhu..kon4m wet asek reduced to RM 1..kekkekekek

cara paling mudah joint bisnes yg x guna modal banyak..guna air liur jerk..mcm salesman ke ( ni muka kene tebal lah )..kdg2 duk ngah minum2 adalah budak remaja dtg jumpe jual buku..tgk cara dia approched kita..aku ni jiwa kesian tuh tebal..kdg2 aku ckp k akak bg 5 minit tuk xplen..sudahnya PASTI aku beli buku tuh..walaupun nak guna ntah bila..kakakakkak..

selain itu untuk yang minat bercakap tanpa titik boley la jadi AGENT INSURAN..hat nih JIWA kene kental beb...muka x tau la berlapis2 bedak kene pakai..telinga kene tahan ..HATI WAJIB! sabar..ye lah kerenah manusia ni mcm2...aku ni kalu org tawarkan paper..aku akan kata ok n yer...walaupun aku bz.kdg2 ada yg tepon tawarkan perkhidmatan mcm2..sudahnya KADANG2 aku terjebak..haish..payah tol aku nih.. k kat sini aku nak kongsi info yg sgt2 bagus tuk dr kita,anak2 kita & tuk family...korang klik2 lah ekk




1.Your Wealth Planner
2. About our Health
3. Our Children Info


E.N.D Epissodesss.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

~ Thanks A Lot with Love ~

Related Posts with Thumbnails