Followers

There was an error in this gadget

:hit Diz Blog:

hit counter
Get a hit counter here.

Jan 27, 2012

otak ini kalah lagi....




aq xtau la apa yg aq hanginkan...agaknya peningkatan umurkah..wahahahah y pasti aq rasa berangin sepoi2 bahsa jerk..sume org aq haruk..kelasskan..marahkan nyamuk..abes sarang nya aq spray ( ada ke sarang sang nyamuk itu?? aq bukan nak apa pun..cuma tolonglah memahami keadaan aq ni..aq perlukan seseorg y boley berkongsi lara jiwa ku...ya lara jiwa ku ..( ceh macam tajuk cita jiwa larakan..khen! )
hmm aq xtau mana puncanya..aq marahkan kat sapa sebenarnya..nampak sangat aq x mampu menguruskan emosi aq sendiri..bila badan penat..otak pun hilang kawalan n tak bijak berfikir dengan baik...pe lagi jadi mak nenek la aq.....sib ko lah boss ..tadah la mata tu baca msg mak y bejela2 k.hua2..pas2 piki bebaik k..mak ni sensorang kat sini x der sapa jaga k..mak ni jugaklah nak jaga dr sendiri n anak2...seb baik ada sahabat2 y syg kan mak kat sini n ramai y amik berat pasal mak n anak2..jgn bila dah ilang depan mata baru nak terhegeh2 k!mak perlu sabar..dan terius sabar..dan terus sabar.....sabar.....sabar..sabar...sabar.....senang citer sabarkan je lah..hu3

ni nak copy paste renungan yg ada kat wall fb the geng..so baca n fikir dgn tenang..pasti betulkan...kita yg bekirja siang hari..balik umah pun still kijer samapi dinihari...kelassssskan seorang ibu....bapak??? balik kije..tenang2...rehat2..masa free p main golf,futsal,bola sepak,mancing,jumpa kawan2..mak??? tonggeng terbalik kat umah uruskan semua....haish..jawabnya kena makan vitamin bagai tuk menten sehat n cergas demi keluarga khen! nah baca bawah nih..

Kaunselor : Apakah pekerjaan Encik Zainal?
Encik Zainal : Saya bekerja sebagai Akauntan di sebuah Bank.
Kaunselor : Halimah pula?
Encik Zainal : Dia tidak bekerja. Hanya suri rumah sahaja.
...
Kaunselor : Tiap-tiap pagi siapa yang sediakan sarapan pagi? Encik Zainal : Halimah yang sediakan sebab dia tak kerja.
Kaunselor : Pukul berapa Halimah bangun untuk sediakan sarapan??
Encik Zainal : Pukul 5 pagi dia bangun kerana saya akan keluar bekerja pada pukul 6.30 pagi.
Kaunselor : Anak-anak encik Zainal ke sekolah bagaimana??
Encik Zainal : Halimah yang hantar sebab dia tidak bekerja.
Kaunselor : Selepas hantar anak-anak, Halimah buat apa?
Encik Zainal : Pergi ke pasar, kemudian balik rumah untuk memasak dan kemas rumah. Halimah kan tak bekerja.
Kaunselor : Petang hari selepas Encik Zainal balik rumah, apa yang Encik Zainal lakukan?
Encik Zainal : Balik berehat, kerana seharian saya penat bekerja.
Kaunselor : Apa Halimah buat?
Encik Zainal : Sediakan makanan, melayan anak, mengemas dan dia juga mengambil upah menjahit. Dia menjahit sehingga lewat malam kerana dia tidak bekerja.

Berdasarkan cerita di atas, anda rasa siapa yang lebih banyak bekerja??
Rutin seharian Halimah bermula dari sebelum Subuh sehingga lewat malam, itu juga dikatakan TIDAK BEKERJA?? Suri rumah memang tidak perlukan segulung ijazah atau pangkat yang besar, tetapi peranan suri rumah sangat penting!

Hargailah seorang isteri & ibu.. Kerana pengorbanannya tidak terkire...;)

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

~ Thanks A Lot with Love ~

Related Posts with Thumbnails