Followers

:hit Diz Blog:

hit counter
Get a hit counter here.

Jun 30, 2010

kenangan USM part II

part II .....

ni aku nak citer belah mlm lak..kira mlm pe1 kat USM...hmmm x der per yang pelik2 la...cume ada satu kejadian yg membuatkan aku nak berkongsi...hehhehe..suspen..suspen....
gini...oleh kerana kami semua memutuskan untuk masak sendiri...so aku n geng listkan la brg2 yang hendak di beli...
so segala senarai bahan n duit diserahkan kepada PENGURUS..yg mana plan nya pengurus n coach je yg p carik.....

jam 8.15mlm...treeetttt...tretttt..tretttt..... bunyi hp memecah kehingaran bilik beradu....coach tepon lak...suh p belanja sama2 katanya...aku terkejut..kenapa??? rupanya aku punya pengurus pasukan kene p meeting....so x dpt la nak belanja brg2 tuk masak..so aku putuskan tuk ajak kak Y...nak ajak ramai2 tp memandangkan malam n nak cepat...so pergi be3 bersama coach....dia pun pinjam kete org...so dah dibagi limit pinjam sampai jam 10..ok la cun nih baru 8.30mlm....so wondering cari brg2 kat market yg dekat dengan penginapan.......

so lincah2 cari barang.siap cari brg...aisey..brg basah lak poblem coz market tu x jual barang basah...penat memikirkan nak cr kat mana la gaknyer...tanya ngn pekerja kat kedai tuh...katanya ada pasaraya tesco..tp jauh..aku pun x tau la baper jauh nya..

so last2 ambil keputusan..kita ronda2 dulu tengok de yg dekat2 x...pusing punya pusing ..x jumpe kedai...ckp ngn MR Driver...ada gak kita jumpe tesco nih...tup2 x lama nmpk TESCO sebelah kanan jalan...wah...dah dekat jambatan upanya...kakakka..

so sampai tesco jam menunjukkan 9.30 mlm..aisey x tau tutup kol baper la gaknye nih..pe lagi kami be2 p tingkat atas TESCO n bawak troly..sebab nak cepat..maklumla tuan kete nak pakai kete..so rushing2 la p cari barang..pecah 2..Kak Y cr part ni n aku cari part tu...so cepat siap...sekali nak letak barang...hah!!! Troly kene sebat...uwaaaaaaaaaaaaaa....ada x der..sebeban pegang guna tangan kiri kanan..ha..boley bayangkan kan...byk x banyak...

sharp 10.00 pm...siap belanja n kuar dr tesco...ha korang bayangkanla belanja barang 1/2 jam..dgn ramai org..huhuhu dah mcm kartun aku rasa...jalan x cukup lantai...punggah barang dalam kereta...dpt mesej...tanya MR Driver kat mana..adeh! memula call...sbb byk miss call kat hp aku...aku pun x dengar...kon4m tuan kete nak pakai...pe lagi berdesup la balik USM,dengan pemecutan yg maha laju < -- ye ker....kekkeke...sambil2 tuh cr signboard nak p USM..maklumla malam..dah tuh x pernah ronda2....

nak dijadikan cerita...follow punya follow signboard..tup2..signboard nak ke USM x der..maknanya..separuh jalan jer la...hah! Mr driver ngn aku pun blurrr...xper kita pusing balik n cari jalan p Bayan Lepas...huhuhuh memang terlepas jerk...ntah mana2 kiteorg p..GElugor la...maklumla tempat x biasa...hehheh..pusing2 punya pusing.aku rasa da tawaf satu pulau..kakkak..sebab aku jumpe TESCO 3 kali...harharharhar...sesat! kahkahkahkah....kami ber3 pening..xper cube lagi...cube dan terus mencube...tp jawapannya tetap sama..kami x jumpe jalan balik asrama..kelakar2...susur punya susur....ikut jalan satu hala..tiba2..ada kereta dam lampu dr arah depan..terkejut beruk kami....kami salah jalan ker...ceh x puas hati tgk signboard lg..betulla jalan satu hala...adeh! konpius melanda jiwa kami be3...nama tmpt tuh aku x hingat...
tp for sure kalu x perasan mau berlanggar ...Allah masih sygkan kami n memberi peluang lagi...kami redha sbb x jumpe jalan balik...nak call sesaper yg tau jalan pun..rata2 kami bukan org penang..nak ajak kawan yg pernah dok penang pun x teringat time tuh..sbb masa kejadian tuh orgnya kat bilik dia....adeh! Mr driver siap bg suggesyen...x jumpe juga..kita pakai baju terbalik..lawak2...saja nak reles tension...

last2 bwk kete slow2 n tengok balik signboard...follow...we follow...follow n follow.........hilang! huhuhu ntah mcm mana tertoleh kanan........hah! padang USM..jumpe! naseb baik pintu pagar depan USM belum tutup..so short cut lalu dlm usm...yg besnya...berpusing juga kat dalam USM ..sebab salah masuk simpang...actuallly nak cari pintu belakang USM...kakakka..akhirnya jumpe.....tepat jam 11.00 mlm kami sampai..adeh~! sudahnya owner kete mesej kirim brg sahaja....

roger member2 ambil barang kat belakang asrama...hmmm tp x jd ..coz tuan kete msj..tanya kat mana..adeh! so MR Driver park kat depan cafe asrama.....so minta bantuan member2 tuk memunggah bekalan makanan........tu la kenangan malam pertama di USM...byk bende yg aku pelajari...sikap,perihatin,kesabaran,rasa tanggungjawab......sume ada berkisar dalam satu mlm...
malam yang indah memberi sejuta makna buat ku.........

BERSAMBUNG LAGI.........

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

~ Thanks A Lot with Love ~

Related Posts with Thumbnails