Followers

:hit Diz Blog:

hit counter
Get a hit counter here.

Feb 24, 2010

PeaNut Butter Frenly StrawBerry JaM CooKies




hmmm last weekend tiba-tiba jerk my hubby request suruh buat cookies,mentang-mentangla malam sebelumnya baru tengok cerita buat kuih muih tuh terus jerk order..pulak tu,aku tak tengok sangat,ye la ngah nenenkan si DiEra Sure Umminyer pun ala-ala terlelap kan..
Bila Aku tanya balik " ingat tak resepinya" dengan slumbernya hubby cakap " x ingat la ny"..aduhai..aku pun ingat2 lupa...tapi aku cuba juga,,,tapi resepi tuh jem nya dia guna blueberry
& nama cookies tuh aku ubah sikit, nama asal peanut butter frenly jelly cookies..kalu nama melayu kita biskut kacang je..lol..

ok boleh la ikut resepi asas ni ekk..tapi kalau ada yang sudi nak memperbetulkan dengan cara mereka,dipersilakan...beritahu aku sekali ekk..untuk proses penambah baikan kualiti cookies tuh..

bahan-bahan

A

1 1/2 cawan tepung gandum
1 camca teh bika bornat
2 sudu butter atau marjerin
1/2 cawan gula perang
1 biji telur
3 sudu peanut butter ( aku guna ladys choice)

B

1/4 cawan jem strawberry

cara - cara

  • gaul bahan A sehingga menjadi doh
  • simpan kat fridge dalam 30 minit
  • buat bulat2 kecil dan letakkan ke dalam loyang pembakar
  • sebelum tuh loyang itu perlu di sapu dengan majerin
  • bakar pada suhu 170C selama 5minit
  • keluarkan seketika & tekan 1/2 kuat menggunakan jari kelingking pada doh kecil tadi untuk buat lubang,jangan terlalu dalam.
  • letakkan jem strawberry tadi ke cookies tersebut
  • bakar semula pada suhu yang sama sehingga masak.

*** Selamat MEnCuba***

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

~ Thanks A Lot with Love ~

Related Posts with Thumbnails