Followers

:hit Diz Blog:

hit counter
Get a hit counter here.

Mar 29, 2010

Kek KuKUs CoklaT


tarrrrrrrrrraaaaaaaaa...
kek coklet kukus lagi....ngeh3.. aku N3 lagi pasal kek kukus.kebetulan minggu lepas aku balik kg tgk rumah kg,singgah umah jiran aku merangkap saudara la...kebetulan jumpe anak lelaki dia....tetiba tanya pasal resepi kek kukus nih dia cakap shedappppp <-- berbunga2 aku sbb bulan dulu aku balik kg bwk sekali p umah dia kasi rasa2 la , dia ckp kek tuh x baper manis & sesuai bagi org tua makan...dia tanya pasal resepi...aku pun igt2 lupa...takut miss..aku ckp tgk kat blog....bila onthe way balik BP baru teringat aku x tulis pun dalam blog...ngeh3....
dek risau dia view blog x der tulis resepi so aku tulis lagi...
sbb sebelum nih aku x tulis sbb ramai tahu wat kek kukus,cuma mgkin caranya berbeza...

k layan bahan2 dia kat sini.

Bahan A

2 cawan gula perang
1 cawan susu cair
1 cawan koko ( time nih aku guna 1/2 cawan koko + 1/2 cawan milo)
1 cawan minyak masak vegitable ( aku guna minyak naturel)

* larutkan kesemua bahan ke dalam periuk sehingga sebati di atas api sederhana.

Bahan B

2 cawan tepung gandum
1 sudu kecik bikarbonat
1 sudu kecik baking powder

** ayakkan kesemua bahan

BAhan C

1/2 cawan susu manis
3 biji telur

Bahan D ; untuk Dressing

1/2 cawan susu pekat
3 sudu butter suhu bilik
1/2 cawan koko


CARA:

Pukul bahan C sehingga sebati
masukkan bahan A sedikit demi sedikit, gaul rata. <- aku guna whisk jer
pastu masukkan tepung sedikit demi sedikit,gaul rata
dah sebati masukkan dalam loyang 8" yang dah di sapu butter kelilingnya.
kukus 1 jam

pastu Bahan D ..panaskan sampai cair kacau rata dan tuang atas kek kukus yg sudah disejukkan,pastu hiasla pelbagai rupa ..n tuk rasa sedap boleyla masuk dalam fridge semula...

sekian.....hehehheheh.....

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

~ Thanks A Lot with Love ~

Related Posts with Thumbnails