Followers

:hit Diz Blog:

hit counter
Get a hit counter here.

Mar 26, 2010

Ayam Panggang Dengan Sos Nenas..

tarrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......

ha...hari ini aku nak share pasal masakan lagi...ini menu yang aku cuba buat berdasarkan pengamatan..konon2 try & error....dan dalam masa yang sama aku menge"test" aven aku..almaklumla..jarang pakai....

kali perihal ayam panggang + sos nenas...bukan style ayam golek tau..tapi bab sos nenas tuh mcm masak lomak nenas pun ada...
pengamatan nih hasil dari pembelajaran tak langsung di kaca TV la ..apa lg...nama shows aku tak ingat..tapi apa yang boley di describekan yang mana checf ini akan p mencari ilmu dengan tukang masak traditional & melihat bahan2 & ramuan2 yang di gunakan...jadi dia akan research bende2 ni then aplikasikan pd cara masakan barat....
tapi pd aku kalu dah namanya masakan melayu...olah macam mana pun nampak mcm melayu gak..mana taknya kalu rempah ratus yang di gunakan adalah bahan2 tempatan kita...( kebetulan masa tuh dia belajar cara masakan peranakan..........
k layan gambar dulu yer.......

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

~ Thanks A Lot with Love ~

Related Posts with Thumbnails